Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9001350012   Introducció al G-Suite i Classroom amb exemples pràctics i fàcils
2018-2019   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   22/2/2019 - 10/5/2019 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Cost matrícula (Euros)   105
  
Descripció i   Metodologia:   Les eines digitals compartides, com ara el G-Suite de Google, són actualment el dia a dia de la nostra feina. La tradició dona lloc a les múltiples xarxes d’informació entre docents i alumnes. En aquests moments les plataformes amb diverses aplicacions del sector educatiu són l’avantguarda de les TIC en un centre, sigui de primària o de secundària. La majoria d’indrets educatius tenen G-Suite com a plataforma missatgera i de treball cooperatiu entre professorat, alumnat i centre. Tenen moltíssimes utilitats i en aquest curs les descobrirem junts.
Amb aquesta formació hem de ser capaços de poder augmentar la nostra eficiència, aconseguir una major participació de l’alumnat i la col·laboració en línia de tot el centre.
Aquesta formació va dirigida a tots aquells que volen aconseguir un rendiment més gran amb les eines digitals que proporciona Google educació.
  
Objectius   · Compartir el nostre treball amb altres docents i alumnes.
· Crear i gestionar el Classroom a l’aula.
· Conèixer totes les possibles utilitats del Classroom.
· Analitzar els diferents usos del G-Suite.
· Generar nous reptes en les nostres classes diàries.
  
Continguts   - Presentació del curs i distribució del nou compte de Gmail corporatiu.
- Observació de les aplicacions del G-Suite i el concepte bàsic del treball compartit.
- El Drive: com crear el nostre centre de treball d’arxius.
- Ús de les aplicacions ofimàtiques de Google: diapositives, fulls de càlcul i documents. Possibles complements que ens fan més fàcil la nostra feina.
- Google Classroom: practicar i estimular l’aprenentatge actiu publicant tasques, lectures o vídeos. Controlar si han acabat els alumnes, en quina situació es troben i connectar-se directament amb els pares o tutors.
- L’agenda: compartir el calendari i veure com surten les nostres proposicions automàticament.
- El correu: crear grups de treball i enviar correus de forma massiva. Incorporar arxius per millorar l’aprenentatge.
- El Sites: de la creació d’una pàgina web a la reflexió metacognitiva o blog personal.
- Altres aplicacions que ens ajudaran a millorar la nostra aula: formularis, YouTube, etc.

Metodologia:
Aquesta formació és totalment pràctica i de modalitat virtual, amb diferents sessions organitzades amb blocs temàtics orientats a l’aplicació principal.
Compartirem activitats pràctiques al Moodle amb videoconferències múltiples (Google Hangouts) els dissabtes alterns de 9 a 11h. Els participants es dividiran en dos grups i tindran classe cada 15 dies en dissabtes alterns: el primer grup farà classe el primer i el tercer dissabte del mes, i el segon grup tindrà sessió el segon i el quart dissabte. Es podrà pactar l'horari, però s'ha d'arribar a un consens. És una activitat imprescindible i té com a finalitat consolidar i compartir tot allò que s’haurà fet de forma individual.

Durant el curs i en la finalització de cada bloc temàtic, haurem de crear una pàgina web pròpia, blog o portfoli (Google Sites), per tal de reflexionar sobre el que aprenem.
La participació activa en el Moodle i videoconferències són l’eina de transmissió de coneixement i en aquest curs el fomentarem.
  
Avaluació   Els criteris per definir l’aprofitament se centraran en la participació en els diferents fòrums, reflexió, producció i aplicació a l’aula o al centre dels continguts treballats, i també la participació en les connexions amb Hangouts, que són de caràcter obligatori.
  
Requisits de  certificació   Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per tenir dret al certificat s’hauran de realitzar totes les activitats plantejades (100%), les activitats com el Hangouts) i caldrà la valoració positiva del personal formador en relació a la qualitat de les activitats presentades.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent